Mrugający i piszczący poziom oleju i nie działa obrotomierz.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szymondzwon
    Classic
    • 2010
    • 4

    Mrugający i piszczący poziom oleju i nie działa obrotomierz.

    Wymianę tego paska można zrobić nawet na drodze, w ciągu dosłownie kilku sekund. Ja woziłem zapasowy przez ponad 10 lat, w końcu wymieniłem dla zasady, a ten "stary" dalej jeżdzi jako zapasowy, na wszelki wypadek.
    Moja rada, to kupić nowy, wrzucić do schowka w bagażniku i czekać na wenę twórczą. Wtedy ewntualnie wymienić dla własnej satysfakcji.
    szyderca
  • usiex
    Classic
    • 2008
    • 8

    #2
    Mrugający i piszczący poziom oleju i nie działa obrotomierz.

    Witam
    Posiadam OI 2000r 1,9tdi AGR i mam taki problem jak zapale po 5 sekundach miga na czerwono kontrolka oleju oraz piszczy buzer,również obrotomierz przestał działać.Stało się to nagle .Wcześniej gdy jeszcze było w miare OK obrotomierz świrował na wolnych obrotach od 0 do 900.Podłączyłem vaga brak błędów .Problem jest z obrotami na liczniku pokazują cały czas 0 a na ECU silnika pokazuje 900.Moje pytanie jest takie skąd brany jest sygnał do obrotomierza licznika.Podejrzewam że z ECU jęsli ktos może podpowiedzieć na którym pinie ECU jest sygnał i którędy biegnie do licznika.
    Może ktoś już przerabiał takowy problem.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • michalrh
      Rider
      • 2012
      • 322
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Re: Mrugający i piszczący poziom oleju i nie działa obrotomi

      Zamieszczone przez usiex
      Witam
      Posiadam OI 2000r 1,9tdi AGR i mam taki problem jak zapale po 5 sekundach miga na czerwono kontrolka oleju oraz piszczy buzer,również obrotomierz przestał działać.Stało się to nagle .Wcześniej gdy jeszcze było w miare OK obrotomierz świrował na wolnych obrotach od 0 do 900.Podłączyłem vaga brak błędów .Problem jest z obrotami na liczniku pokazują cały czas 0 a na ECU silnika pokazuje 900.Moje pytanie jest takie skąd brany jest sygnał do obrotomierza licznika.Podejrzewam że z ECU jęsli ktos może podpowiedzieć na którym pinie ECU jest sygnał i którędy biegnie do licznika.
      Może ktoś już przerabiał takowy problem.
      Pozdrawiam
      a może to problem z licznikiem?
      zimne luty albo kostka z luźnym kabelkiem?
      był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
      jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



      komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

      Komentarz

      • aniol
        RS
        • 2012
        • 5228
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        usiex, Ja też na początek bym sprawdził na 100% połączenie z licznikiem(kostka/gniazdo) następnie sam licznik(płytke).ECU bym zostawił na koniec.
        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
        Pozdrawiam ANIOL

        Komentarz

        • usiex
          Classic
          • 2008
          • 8

          #5
          Witam
          Może i tak być choć test zegarów na VAGu jest OK więc myślę że brak połaczenia gdzieś na przewodach między ECU a licznikiem pod warunkiem że sygnał do licznika idzie z ECU a nie wprost z alternatora.Choć zimne luty w liczniku bądź ECU są jak najbardziej możliwe .Może ktoś wie którym pinom się przyjrzeć w liczniku i ECU(11-27??).
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • aniol
            RS
            • 2012
            • 5228
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            usiex, Przepatrzyłem teraz tak po łebkach w szukaj temat licznik i musze stwierdzić że około 80% problemów z licznikami to zimne luty.Ot taka bolączka vag-a
            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
            Pozdrawiam ANIOL

            Komentarz

            • FishPL
              Rider
              • 2012
              • 296

              #7
              Wszystkie bezpieczniki są ok?

              Komentarz

              • pablokinah
                Rider
                • 2010
                • 574

                #8
                A tu czytałeś
                jakby co posiadam kabel vag

                Komentarz

                • wujamateo
                  Drive
                  • 2014
                  • 69

                  #9
                  miałem podobnie, mi raz chodziły,raz nie chodziły oba zegary,od obrotów i prędkości, dałem do elektronika samochodowego, luty po poprawiał, coś z płytą główną na zegarach i mam prawie od roku spokój a odnośnie oleju, to jeśli masz dobry poziom oleju, to może jest coś w rodzaju przypomienia, że trzeba wymienić olej ( tak zabezpieczają się serwisy). U mnie przynajmniej tak było, poszukałem jak skasować ten komunikat, ( kombinacja tych dzyndzelków od ustawiania godziny przy obrotomierzu i ten od kasowania małego przebiegu).

                  Komentarz

                  • usiex
                    Classic
                    • 2008
                    • 8

                    #10
                    Witam
                    Kolega aniol miał racje to były zimne luty na niebieskiej złączce licznika.Do reszty kolegów którzy piszą o problemie wszystkich zegarów to jest inny problem brakuje impulsu do obrotomierza (on tylko nie działa) i komputer widząc u siebie że silnik pracuje a licznik pokazuje że nie pracuje więc sygnalizuje awarie gdyż taki stan jest niedopuszczalny.

                    Jeszcze raz dziękuje koledze aniol za podpowiedź w rozwiązaniu problemu.

                    Pozdrawiam

                    Komentarz

                    Pracuję...